Kapcsolat

Professzionális weboldalt szeretne?
Hívjon most!

Telefon: 06 70 599 2650

Írjon nekünk >>

Tisztességes vállalkozás

Ajánlom a iuste.biz - Tisztességes vállalkozás mozgalmat

Facebook

Tegye a könyvjelzők közé!

A kereső optimalizálás legfontosabb szabályai

 

Keresőoptimalizálás, látogatottság növelés, linkmarketing, linképítésA kereső optimalizálás sok összetevőből áll, melyeknek teljes összhangban kell lenniük egymással, mert csak így kaphatjuk meg a kívánt eredményt, vagyis a jó helyezést a keresőkben és sok látogatót a honlapunkon.

Különösen oda kell figyelni arra is, hogy milyen hibákat ne kövessünk el, mert ezek a hibák nagyon hátrányosan tudják befolyásolni a honlapunk eredményét.

Ezen az oldalon a kereső optimalizálás legfontosabb szabályait ismerheti meg:

- Hogyan helyezze el a kulcsszavakat a legjobb helyekre a weboldalán?

- Milyen hibákat nem szabad elkövetni a kereső optimalizálás során?

- Hogyan kerülhet előre a Google kereső találati listáján linkmarketinggel?

- Mi következik a kereső optimalizálás után?

Honlapkészítés - új típusú, könnyen szerkeszthető weblapot készítünk!

 

 

Hogyan helyezze el kulcsszavakat a legjobb helyekre a weboldalán?

Ha sikerült megtalálni a legjobb kulcsszavakat, és a honlapunk minden oldalához kiválasztottuk azt a néhányat, amelyek legjobban kapcsolódnak az adott oldal témájához, akkor kezdődik a kulcsszavak elhelyezése a legfontosabb pozíciókba.

Először az oldal szövegének első változatát írjuk meg, ügyelve arra, hogy az tartalmazza a kiválasztott kulcsszavakat, de mégse használjuk azokat túl gyakran. A teljes szövegben a kulcsszavak aránya (kulcsszavanként) 2-3% esetén ideális.

A kulcsszavak elhelyezése szempontjából az alábbi helyek a legfontosabbak:
- Domain név. Ha megtehetjük, akkor olyan domain nevet válasszunk, amely tartalmazza a legfontosabb kulcsszót. Mivel a Kereső optimalizálás - hogyan helyezze el kulcsszavakat a legjobb helyekre a weboldalán?legjobb neveket már beregisztrálták, ezért ha nem találunk jól hangzó, rövid nevet, és nem akarunk erőltetett domain nevet, akkor márkanévre érdemes beregisztrálni a domaint, majd kereső optimalizálással arra jobban rásegíteni.

- URL, a honlap oldalainak elérési útvonala. Ez a böngészőben a címsorban jelenik meg. Olyan elérési útvonalat érdemes létrehozni, ami az adott oldalhoz tartozó kulcsszavakat tartalmazza. Nagyon fontos, hogy csak olyan rendszert használjunk, amellyel olvasható útvonalat lehet beállítani. Tehát pl. a "www.profweb.hu/?q=user/84" nem előnyös, de a "www.profweb.hu/honlapkeszites" már igen. Az általam készítetett weboldalakat ilyen beállítással hozom létre.

Kereső optimalizálás - hogyan helyezze el kulcsszavakat a legjobb helyekre a weboldalán?- Belső linkek nevei. Ha a honlapunkon az egyik oldalról a másikra szeretnénk rámutatni, akkor a link neve ne az legyen, amit gyakran láthatunk, hogy pl. "Tovább", hanem szerepeljen a szövegben a kulcsszavunk is. A linkek súgófeliratát úgy írjuk meg, hogy az ne csak tájékoztasson, hanem tartalmazzon kulcsszavakat is.

- A menük nevei. Ezt elég könnyű megvalósítani, ha az adott témához illő kulcsszót választjuk a menü nevének.

- Head elemek. Ezek a lapon a nagybetűvel kiemelt mondatok, alcímek. Megéri a kulcsszavakat itt is szerepeltetni.

- Vastag betűvel kiemelt szavak. Ettől olvashatóbbá válik a szöveg és hangsúlyosabbak lesznek a kulcsszavak is.

Kereső optimalizálás - hogyan helyezze el kulcsszavakat a legjobb helyekre a weboldalán?- Az oldal címe. Ez a böngészőben a lap legtetején található szöveg, ami rövid leírást ad az oldalról. Azért kell erre különösen odafigyelni, mert a Google kereső találati listáján ez jelenik meg! Ha ez a keresést végző számára érdekes, csak akkor jön el a honlapunkra. Ez a szöveg ne legyen túl hosszú, mert akkor a végét a Google nem veszi figyelembe.

- A lap teteje. Elsőként a lap tetején lévő szöveget olvassuk el, ha az érdekel, csak akkor olvasunk tovább. Tudja ezt a Google is, ezért tartja ezt a részt fontosnak, emiatt kell úgy megírni a szöveget, hogy a lényeg és a kulcsszó is ott legyen.

- Fájlnevek. A honlapon található anyagoknak, fotóknak, stb. olyan fájlnevet adjunk, ami tartalmazza a kulcsszavakat. Ékezetet és nagybetűket itt ne használjunk, és több szóból álló kulcsszó esetén kötőjellel válasszuk el a szavakat.

- Képek súgófelirata. Hasznos, ha a képek leírásba is behelyezzük a kapcsolódó kulcsszavakat.

- Kulcsszavak sorendje. Ha felsoroljuk a kulcsszavakat, akkor a fontosabb kerüljön előre, a gyengébb pedig a végére.

Kereső optimalizálás - hogyan helyezze el kulcsszavakat a legjobb helyekre a weboldalán?- Meta tag-ek. Ezt hagytam a végére, mert ezt kitöltjük ugyan, de a jelentősége manapság már elenyésző. Régen itt sorolták fel a weboldal kulcsszavait, de mivel ezzel sok visszaélés történt, ezért a keresőrobotok (amelyek az Interneten található honlapok feltérképezését végzik) ma már nem nagyon veszik figyelembe ennek a tartalmát.

A fentieket minden weboldal esetén érdemes elvégezni, mert ez elősegíti azt, hogy jobb helyezést érjünk el a keresőkben. Igazából ez még csak a kereső optimalizálás alapja, mindezek mellett a linkmarketing hatékony használatával, és a fontos hibák elkerülésével érhetünk el jó eredményt.

 

Milyen hibákat nem szabad elkövetni a kereső optimalizálás során?

Kétféle típusú hiba létezik a kereső optimalizálás terén. Az egyiket azért követik el, mert nem ismerik a kereső optimalizálás szabályait, míg a másik esetén a szabályok szándékos kijátszása, vagyis a visszaélés a cél.

Milyen hibákat nem szabad elkövetni a kereső optimalizálás során?Visszaélések. Nagyon sok visszaélés történt a keresési eredmények befolyásolása terén, amikor is sokan kihasználták a találati sorrend számításának gyengeségeit, és ezzel előre kerültek a keresési listán.

Ma már ezekre a visszaélésekre megtalálták a megoldást, a Google és a többi kereső igen kifinomult eszközöket használva figyel a trükkökre, ezért nagyon nagy a lebukás és büntetés veszélye, emiatt sem szabad használni őket.

Azóta mindegyik kereső a helyezési pozíció kiszámításának pontos rendszerét erősen titkolja, és azért, hogy ne lehessen azt kikövetkeztetni sem, ezért rendszeresen váltogatják a találati eredményeket. Emiatt sokkal nehezebb a jó helyezést elérni.


Szabályok nem ismerete.
Sokan azért követnek el hibát, mert nem ismerik a kereső optimalizálás szabályait, ezért vagy nem is kerülnek előre a találati listán, vagy pedig olyan hibát követnek el, amiért büntetést kapnak, és jó esetben egy időre hátrébb kerülnek a találati sorrendben. Érdemes megismerni ezeket a hibákat, hogy el tudjuk kerülni őket.

Milyen hibákat nem szabad elkövetni a kereső optimalizálás során?1. Flash alapú weboldal. Ezek látványosabb weboldalak, de mivel a keresőrobotok nem tudják a tartalmukat elolvasni, ezért az ilyen honlapok láthatatlanok a Google és más keresők számára. Ha a kereső optimalizálás is cél, akkor inkább ne készítsünk flash alapú honlapot.

2. Képek a menüben. Sok weblapkészítő használta ezt a megoldást, ami lehet, hogy látványos, de a kereső optimalizálás szempontjából káros. Szép menüt más megoldásokkal is létre tudunk hozni, ezért olyan szakembert érdemes választani, aki a honlapkészítés egész folyamatát jól ismeri, és teljes körű megoldást tud a kereső optimalizálásra is nyújtani.

3. Duplikált tartalom. Mivel a múltban rengeteg visszaélés történt ezzel a trükkel, ezért a Google különösen odafigyel arra, hogy egy szöveg csak egyszer szerepeljen egy honlapon. Fontos az is, hogy ne hozzunk létre két különböző weboldalt, melyeknek megegyezik a tartalma, illetve ne másoljunk át szöveget más honlapokról sem, mert komoly büntetés lesz az eredménye. Persze léteznek erre megoldások, ha pl. a másik weboldalra megfelelően hivatkozunk.

4. Kulcsszó halmozás. Sokan azt gondolják, hogy minél többször szerepel egy kulcsszó a weboldalon, az annál hasznosabb. Ez addig valóban igaz, amíg el nem érünk egy bizonyos mennyiséget (2-3%), de afölött ez már káros, mert büntetést kaphatunk. Figyeljünk oda arra is, hogy egy kulcsszó csak egyszer szerepeljen a honlap fejlécében, meta tag-ekben, stb.

5. Keresőknek írt szöveg. Sok látogatót hozhatunk a honlapunkra azzal, ha úgy írjuk meg a szövegét, hogy az előnyös legyen a keresők számára. De ha csak a keresőknek, és nem az olvasóknak írunk, akkor hiába látogatják olyan sokan a weboldalunkat, mert a nehezen érthető, furcsa szöveg miatt nem fognak ott maradni.

6. Rossz minőségű linkek. A linkmarketing, linképítés okos használatával könnyen a keresők találati listájának élére juthatunk, de a jó pozíciónkat leronthatjuk azzal, ha rossz minőségű weboldalakról hozunk a honlapunkra linkek. Emiatt nagyon körültekintően kell bánni a linképítéssel, de erről már a következő bekezdésben olvashatunk részletesen.

 

Hogyan kerülhet előre a Google kereső találati listáján linkmarketinggel?

A kereső optimalizálás egyik legfontosabb feladata a honlapunkra mutató minőségi linkek számának a növelése. Ez azért annyira fontos, mert ha sok weboldal mutat a mi honlapunkra, akkor ettől a mi weblapunk értékesebbé válik.

Persze az egyáltalán nem mindegy, hogy milyen weboldalak hivatkoznak a honlapunkra:

Linképítés, linkmarketing, kereső optimalizálás - hogyan kerülhet előre a Google kereső találati listáján?1. Hasonló tartalmú weboldalak. Ha mondjuk lakásépítéssel foglalkozunk, akkor nem sok haszna van pl. bútorkészítés témájú honlapokról ránk mutató linkeket gyűjteni. Sokkal előnyösebb, ha ingatlanokkal, építkezéssel, ... foglalkozó weboldalakon helyeznek el a weboldalunkra mutató linkeket.
Itt is számít a szövegkörnyezet, vagyis a link környezetében és annak leírásában szerepelnek-e a kulcsszavaink.

2. Magas Pagerank értékű  weboldalak. A Google a weboldalakat minőség szerint osztályozza, melynek a neve Pagerank. Előnyös, ha a honlapunkra magas minőségű weboldalak is hivatkoznak, mert az emeli a weblapunk értékét.


A linkmarketing a gyakorlatban azt jelenti, hogy a honlapunkra mutató linkek számát megnöveljük, amit a legegyszerűbben a linkkatalógusokba történő regisztrációval lehet megoldani. Ez még azért is előnyös számunkra, mert a jó minőségű linkkatalógusok (pl. Startlap.hu) látogatókat is tudnak hozni a weboldalunkra.

A linképítés fontos szabálya az, hogy nem szabad egyszerre túl sok linket létrehozni, mert a Google azt nem természetes növekedésnek veszi, amiért büntethet. Emiatt tart hosszabb ideig a linkmarketing és a kereső optimalizálás.

A másik ok, amiért a kereső optimalizálás nem ad azonnal látványos eredményt az, hogy a Google kereső nagyon lassan követi a változásokat. Ennek nem technikai, hanem inkább üzletpolitikai okai vannak, mivel a Google nem akarja, hogy a kedvező találati pozíció elérésének pontos algoritmusát meg lehessen fejteni.

Linképítés, linkmarketing, kereső optimalizálás - hogyan kerülhet előre a Google kereső találati listáján?Ha a kereső optimalizálást szeretné igénybe venni, és valakitől olyan ajánlatot kap, amiben gyorsan, garantált első helyet ígérnek, akkor ezzel legyen óvatos. A valóságban a sok látogatót hozó kulcsszóra a garantált első hely nem létezik.
A kereső optimalizálás időigényes folyamat, és mivel a konkurenciája is keményen dolgozik ezen, ezért ha nem akar túlságosan sokat arra költeni, akkor az a vállalás hangzik reálisan, hogy a honlapja a találati lista első oldalára, vagy az első 10 találat közé kerül. Ezt komoly munkával a legtöbb kulcsszó esetén meg lehet valósítani.

Új honlapot érdemes beregisztrálni a keresőkbe, illetve ezt elvégezni akkor is, ha változás történt az oldalon. A változás rendszeres beküldését az általam készített weboldal automatikusan elvégzi, így Önnek ezzel nem kell törődnie.

A honlapon a rendszeres frissítés, új tartalom létrehozása, vagy blog írása különösen fontos, mert a keresési listán elért kedvező pozíciót így lehet fenntartani. Ezt mindenképpen javaslom, mert megéri az időráfordítás!

Amint az a fentiekből is látható, a kereső optimalizálás igen sok fontos részből áll össze, és nagyon oda kell figyelni minden apró részletre, mert csak így lehet elérni a jó eredményt. Ha ezen útmutató alapján elvégzi a kereső optimalizálást, akkor a weboldala több látogatót fog hozni.

De ha úgy érzi, hogy a fentebb leírtak túlságosan bonyolultak, akkor inkább bízza ezt a feladatot tapasztalt szakemberre. Szívesen segítünk Önnek a kereső optimalizálásban is, ezért kérem ismerje meg a versenyképes árainkat, és használja ki az akciós csomagjaink, valamint az ajándék 15 000 Ft értékű Google Adwords hirdetés előnyeit! >>

 

Mi következik a kereső optimalizálás után?

A kereső optimalizálás egy nagyon hasznos eszköz arra, hogy a honlapjára több látogató érkezzen. Ez egy szükséges lépés, de a több látogató önmagában még nem garantálja azt, hogy közülük sokan vásárolni is fognak. A honlapok célja valójában nem a sok látogató összegyűjtése, hanem inkább a vásárlások számának növelése.

Online marketing, weblap készítés, honlapkészítésAhhoz, hogy a weboldala elérje az eredeti célját, vagyis több vevő válassza az Ön cégét, és növekedjen a bevétele, azt az online marketing módszereivel tudjuk elérni. Ha szeretné ezt jobban megismerni, és az üzletében hasznosítani, akkor kérem látogasson el az online marketing oldalunkra. >>

 

Azért, hogy többen találják meg a honlapját, az új ügyfeleimnek 15 000 Ft értékű Google Adwords hirdetést adok ajándékba, használja ki ezt a jó lehetőséget! További részletek, feltételek >>

Megrendelés: weblap készítés, honlapkészítés, design, kereső optimalizálás, domain, tárhely
Ha szeretné, hogy a honlapját még több ügyfele találja meg, akkor tekintse meg versenyképes árainkat,
és rendelje meg most a szolgáltatásunkat akciós csomagjainkban! >>

 

Ingyenes honlap tanácsadás: weblap készítés, honlapkészítés, design, keresőoptimalizálás, online marketing, tárhely, domain
Tanácstalan és sok kérdése van a honlapokkal kapcsolatban? Szívesen segítünk Önnek!
Vegye igénybe az ingyenes honlap tanácsadásunkat és szakértői választ kap a kérdéseire! >>